Om te zoeken naar een specifieke naam, klikt u op (Ctrl + F) voor Mac of (Ctrl + F) voor Windows.

 

Literature on ‘Non-Violent Resistance’ and ‘New Authority’

Alon, N., & Omer, H. (2006). The psychology of demonization. Promoting acceptance and reducing conflict. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.

Baumann-Habersack, F. (2015). Mit neuer Autorität in Führung. Warum wir heute präsenter, beharrlicher und vernetzter führen müssen. Heidelberg: Springer Gabler.

Bom, H. (2010). Identiteit en autoriteit, een contextuele benadering. Systeemtherapie, 21/1, 4-14.

Campforts, E., Colson, B., Imeraj, L., Woutzers, S., & Lampo, A. (2016). Nieuwe autoriteit, nieuwe inzichten? Geweldloos Verzet in de hulpverlening. Tijdschrift voor Klinische Psychologie, 46, 253-262.

Context, British Journal for Family Therapy. Special issue on NVR/NA, April 2014.

Day, E.M., & Heismann, E. (2010). Non-violent resistance programme. For all those working with parents and carers of children and adolescents with violent behaviours. Brighton: Pavilion Publishing.

De Cock, M. (2013). Geweldloos verzet als systemische interventie in een complexe, vastgelopen behandelingssituatie. Systeemtheoretisch bulletin, 31, 29-48.

Farah, H., Musicant, O., Shimshoni, Y., Toledo, T., Grimberg, E., Omer, H., & Lotan, T. (2013). Can providing feedback on driving behaviour and training on parental vigilant care affect male teen drivers and their parents? Accident Analysis and Prevention, doi: 10.1016/j.aap.2013.11.005.

Fried, M. C., Offner, M. A., & Steinkellner, M. The case of Kevin.

Gleniusz, B. (2014). Examining the evidence for the non-violent resistance approach as an effective treatment for adolescents with conduct disorder. Context, 132, 42-44.

Goddard, N., Van Gink, K., Van der Stegen, B., Van Driel, J., & Cohen, A.P. (2009). ‘Smeed het ijzer als het koud is’. Non-Violent Resistance op een acuut psychiatrische afdeling voor adolescenten. Maandblad Geestelijke Volksgezondheid, 64, 531-539.

Golan, O., Shilo, H., & Omer, H. (2016). Non-violent resistance parent training for the parents of young adults with high functioning autism spectrum disorder. Journal of Family Therapy, doi:10.1111/1467-6427.12106.

Grabbe, M. (2009). Es gibt keinen weg zu einer guten beziehung – eine gute beziehung ist der weg. Bündnisrhetorik und praktische beziehungsgestaltung von eltern mit ihren kindern. Familiendynamik, 34/3, 266-274.

Grabbe, M. (2010). Er bestaat geen weg naar een goede relatie, een goede relatie is de weg. De welsprekendheid van hechting en de praktische relatievorming tussen ouders en kinderen. Gezinstherapie Wereldwijd, 21(1), 100-115.

Grabbe, M., Borke, J., & Tsirigotis, C. (Hg.) (2013). Autorität, Autonomie und Bindung . Die Ankerfunction bei elterlicher und professioneller Präsenz. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Huybrechts, A. (2013). Waakzame zorg welkom in de residentiële context. Systeemtheoretisch bulletin, 31, 49-65.

Jakob, P. (2016). Multi-stressed Families, Child Violence and the Larger System: an Adaptation of the Nonviolent Model. Journal of Family Therapy, doi: 10.1111/1467-6427.12133.

Jakob, P. (2015). Kindfokussierte Familientherapie mit gewaltlosem Widerstand. Die notvolle Stimme des agressiven Kindes – von der Beziehungsgeste zur Wiederstellung elterlicher Sensibilität. Familiendynamik, 40/1, 46-55.

Jakob, P. (2014). Non-violent resistance and ADHD. ADHD in Practice 6/2, pp 7-11

Jakob, P. (2013). Geweldloosheid en gezinnen in crisis. Cocreatie van positieve gezinsnarratieven tegen de achtergrond van trauma, deprivatie, middelenmisbruik en belastende sociale contexten. Systeemtheoretisch bulletin, 31, 5-27.

Jakob, P. (2013). Die notvolle Stimme des aggressiven Kindes: von der Beziehungsgeste zur Wiederherstellung elterlicher Sensibilität. In M. Grabbe, J. Borke & C. Tsirigotis (Eds.) Autorität, Autonomie und Bindung. Gӧttingen: Vandenhoek & Ruprecht.

Jakob, P. (2011). Re-connecting parents and Young people with serious behaviour problems. Child-focused practice and reconciliation work in non violent resistance therapy. http://www.newauthority.net/data/cntfiles/146_.pdf

Jakob, P. & Shapiro, M. (2014). Overcoming aggression, harm and the dependence trap: Non Violent Resistance in families with a child on the autism spectrum. In G. Jones & E. Hurley: Good autism practice. Autism, happiness and wellbeing. Glasgow: BILD

Jakob, P., Wilson, J. and Newman, M (2014). Non-violence and a focus on the child: a UK perspective. Context, 132, 37-41.

Körner, B., & Lemme, M. (2011). Neue Autorität als Haltungs- und Handlungskonzept im eigenen professionellen Handeln. Systhema Heft, 25/3, 205-217.

Körner, B., & Stephan, L. (2011). Körperliche Präsenz – ein unterstützendes Konzept für das Coaching zur Entwicklung elterlicher und professioneller Präsenz. Systhema Heft, 25/3, 218-236.

Lavi-Levavi, I., Shachar, I., & Omer, H. (2013). Training in nonviolent resistance for parents of violent children: differences between fathers and mothers. Journal of Systemic Therapies, 32(4), 79-93.

Lavi-Levavi, I. (2010). Improvement in systemic intra-familial variables by Non-Violent Resistance treatment for parents of children and adolescents with behavioral problems. Doctoral Dissertation, Department of Psychology, Tel-Aviv University.

Lebowitz, E. R., (2016). “Failure to launch”: Shaping intervention for highly dependent adult children. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 55(2), 89-90, doi:10.1016/j.jaac.2015.10.014.

Lebowitz, E. R. (2013). Parent-based treatment for children and adolescent OCD. Journal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders, 2, 425-431.

Lebowitz, E., Dolberger, D., Nortov, E., & Omer, H. (2012). Parent Training in Non Violent Resistance for Adult Entitled Dependence, Family Process, 51, 90-106.

Lebowitz, E. & Omer, H. (2013). Treating Childhood and Adolescent Anxiety: A Guide for Caregivers. Nj: Wiley.

Lebowitz, E., Omer, H., Hermes, H., & Scahill, L. (2013). Parent Training for Childhood Anxiety Disorders: The SPACE Program. Cognitive and Behavioral Practice, DOI: 10.1016/j.cbpra.2013.10.004.

Lebowitz, E., Omer, H., & Leckman, J. (2011). Coercive and disruptive behaviors in pediatric Obessive-compulsive disorder. Depression and Anxiety, 28, 899-905.

Lemme, M., Bojarzin, R., & Tepaße, F. (2011). Autorität durch Beziehung in der Schule. Zeitschrift für Systemische Therapie und Beratung, 29/2, 62-72.

Lemme, M., Tillner, R., & Eberding, A. (2009). Neue Autorität in der Schule. Familiendynamik, 34/3, 276-283.

Lemme, M., (2008). Familie Aufmerksam: Besondere Aufmerksamkeit benötigt besondere Aufmerksamkeit. Prävention und Rehabilitation 20/2, 87-88.

Lobregt-van Buuren, E. (2014). Toepasbaarheid van Geweldloos Verzet bij ouders van jongvolwassen kinderen met autisme. Systeemtherapie, 26(3), 141-155.

Lotan, T., Grimberg, E., Toledano, T., Shimshoni, Y., Musicant, O., Farah, H., & Omer, H. (2013). Can providing feedback on driving behavior and training on parental vigilant care affect male teen drivers and their parents. Accident Analysis and Prevention, 27.

Newman, M, Fagan, C & Webb, R (2014). The efficacy of non-violent resistance groups in treating aggressive and controlling behaviour in children and young people: a preliminary analysis of pilot NVR groups in Kent. Child and Adolescent Mental Health 19/2, 138-141.

Ollefs, B. (2008). Jugendliche mit externalem problemverhalten. Effekte von elterncoaching. Doctoral Dissertation, Humanwissenschaften, Universität Osnabrück.

Ollefs, B., von Schlippe, A. (2006). Elterliche Präsenz und das Elterncoaching im gewaltlosen Widerstand. Praxis der Kinderpsychologie und –psychiatrie, 55/9, 693-710.

Ollefs, B., & von Schlippe, A. (2010). Familiäre Eskalation, elterliche Präsenz und systemisches Elterncoaching im gewaltlosen Widerstand. In: G. Romeike & H. Immelmann (Hg.). Eltern verstehen und stärken. (pp. 161-178). Weinheim: Juventa, S. 161-178

Ollefs, B., von Schlippe, A., Omer, H., & Kriz, J. (2009). Jugendliche mit externalem problemverhalten. Effekte von elterncoaching. Familiendynamik, 34/3, 256-265.

Omer, H. (1999). Parental presence. Reclaiming a leadership role in bringing up our children. Phoenix Arizona: Zeig, Tucker & Co.

Omer, H. (2000). Parental presence and aggressive proneness: A goodness-of-fit model on the evolution and prevention of child aggressiveness in the family. Retrieved from http://www.newauthority.net/data/cntfiles/134_.pdf.

Omer, H. (2001). Helping parents deal with children’s acute disciplinary problems without escalation: the principle of non-violent resistance. Family Process, 40/1, 53-66.

Omer, H. (2003). Gewaltfreier Widerstand im Umgang mit gewalttätigen Kindern mit Zwangsstörungen. Systhema, 17/3, 215-230.

Omer, H. (2004). Nonviolent resistance. A new approach to violent and self-destructive children. New York: Cambridge University Press.

Omer, H. (2007). Geweldloos verzet in gezinnen. Een nieuwe benadering van gewelddadig en zelfdestructief gedrag van kinderen en adolescenten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.

Omer, H. (2011). The New Authority: Family, School and Community. New York: Cambridge University Press.

Omer, H. (2011). Nieuwe Autoriteit. Samen werken aan een krachtige opvoedingsstijl thuis, op school en in de samenleving. Amsterdam: Hogrefe & Molemann.

Omer, H. (2015). Wachsame Sorge. Wie Eltern ihren Kindern. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H. (2015). Waakzame zorg. Hoe je als ouders je kinderen houvast kunt bieden als dat nodig is. Almsterdam: Hogefre.

Omer, H., & Dolberger, D. (2015). »Dann bringe ich mich eben um . . .« Gewaltloser Widerstand mit Eltern angesichts der Suizidandrohung eines Kindes. Familiendynamik,40, 232-245.

Omer, H., & Dolberger, D. (2015). Helping parents cope with suicide threats: An approach based on nonviolent resistance. Family Process, doi: 10.1111/famp.12129.

Omer, H., Irbauch, R., & von Schlippe, A. (2005). Gewaltloser Widerstand in der Schule. Pädagogik, 54,  42-47.

Omer, H., & Lebowitz, E. (2016). Nonviolent Resistance. Helping caregivers reduce problematic behaviors in children and adolescents. Journal of Marital and Family Therapy, doi: 10.1111/jmft.12168.

Omer, H., Sagi, Y., Herbsman, M., Cherniak, A., Schorr-Sapir, I., & Amiel, I. (2012). Parent-training in non-violent resistance: fostering the involvement of fathers, relatives, friends and school personnel. Tel Aviv: Author.

Omer, H., Schorr-Sapir, I., & Weinblatt, U. (2006). Gewalt unter geschwistern und das konzept des gewaltlosen widerstands. In C. Tsirigotis, A. von Schlippe, & J. Schweitzer-Rothers (Eds.), Coaching fur Eltern. Heidelberg: Carl Auer Systeme.

Omer, H., Schorr-Sapir, I., & Weinblatt, U. (2008). Non-violent resistance and violence against siblings. Journal of Family Therapy, 30/4, 450-464.

Omer, H., Steinmetz, S., Carthy, T., & von Schlippe, A. (2013). The Anchoring Function: Parental Authority and the Parent-Child Bond. Family Process, 52(2), 193-206.

Omer, H., & Streit, P. (2016). Neue Autorität: Das Geheimnis starker Eltern. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2002). Autorität ohne Gewalt. Coaching für Eltern von Kindern mit Verhaltensproblemen. ‘Elterliche Präsenz’ als systemisches Konzept. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2004). Autorität durch beziehung. Die praxis des gewaltlosen widerstands in der erziehung. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2009), Stärke statt macht. “Neue autorität” als rahmen für bindung. Familiendynamik, 34/3,246-254.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2010). Stärke statt macht. Neue autorität in familie, schule und gemeinde. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2010). Kracht in plaats van macht. ‘Nieuw gezag’ als kader voor hechting. Gezinstherapie Wereldwijd, 21(1), 47-62.

Omer, H., & von Schlippe, A. (2011). Die Ankerfunktion: Elterliche Autorität und Bindung. In: H. Schindler, W. Loth, & J. von Schlippe (Hrsg.). Systemische Horizonte. (pp. 119-130). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Omer, H., & Wiebenga, E. (2015). Geweldloos verzet in gezinnen. Een nieuwe benadering van gewelddadig en zelfdestructief gedrag van kinderen en adolescenten. Tweede herziene druk. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.

Omer, H., Yogev, I., & Lebowitz, E. (2010). Gewaltloser Widerstand in der Behandlung von abhängigen jungen Erwachsenen. Eine Serie von zehn Fällen. Psychotherapie im Dialog, 11/3, 230-238.

Pleyer, K.H. (2003). Parentale Hilflosigkeit, ein systemisches Konstrukt für die therapeutische und pädagogische Arbeit mit Kindern. Familiendynamik, 28/4, 467-491.

Rodenburg, L., Breugem, H., & de Tempe, J. (2010). Ik laat je niet los. Een gestructureerde methodiek voor ‘nieuwe autoriteit’ van Haim Omer. Systeemtherapie, 22/3, 148-164.

Rodenburg, L., & de Tempe, J. (2015). Ik ben mijn kind spuugzat. Ouderlijke emotieregulatie en nieuwe autoriteit. Systeemtherapie, 27/2, 65-81.

Schorr-Sapir, I., Weinblatt, U., & Omer, H. (2007). Résistance non-violente et violence entre frères et soeurs. Thérapie Familiale: Revue Internationale en Approche Systémique, 28(1), 27-44.

Shimshoni, Y., Farah, H., Lotan, T., Grimberg, E., Dritter, O., Musicant, O., Toledo, T., & Omer, H. (2015). Effects of parental vigilant care and feedback on novice driver risk. Journal of Adolescence, 38, 69-80.

Steinkellner, H., & Ofner, S. (2011). Die Sieben Säulen der Neuen Autorität in der Sozialpädagogik. In U. E. Gamauf-Eberhardt & C. Reumann (Eds.), Meine Schule gegen Gewalt. Friendsburg, Austria: Friendensinstitut Burg Schlaining.

Thijs, K. (2013). Nieuwe trends in geweldloos verzet. Tussen nieuwe autoriteit en hechting. Systeemtheoretisch bulletin, 31, 67-77.

Van Holen, F. (2014). Ontwikkeling en implementatie van een trainingsprogramma voor pleegouders gebaseerd op Geweldloos Verzet. Doctoral Dissertation, Brussel: VUB Press.

Van Holen, F. (2012). Geweldloos Verzet en Nieuwe Autoriteit. En vernieuwende benadering voor de behandeling van probleemgedrag. Psyche, 24 (1), 8-10.

Van Holen, F., Geens, B., & Vanderfaeillie, J. (2013). Empowerment van gezinnen vanuit ‘non-violent resistance’. Ervaringen vanuit de werkvormen thuisbegeleiding en crisishulp aan huis. In K. De Corte, S. Bal, I. Antrop, & E. Van den Haute (Red.), Empowerment van de context: een net van steun en stimulatie voor kwetsbare en gekwetste kinderen. Apeldoorn: Garant.

Van Holen, F., Lampo, A., & Vanderfaeillie, J. (Eds.) (2011). Applications and illustrations of Non-Violent Resistance and the New Authority in Family Therapy, Education and Psychiatric Care. Brussels: University Press.

Van Holen, F., & Vanderfaeillie, J. (2010). Geweldloos verzet. Kiezen voor een waakzame en warme opvoeding. Alert,4, 70-77.

Van Holen, F., Vanderfaeillie, J., & Omer, H. (2016). Adaptation and evaluation of a nonviolent resistance intervention for foster parents: A progress report. Journal of Marital and Family Therapy, 42(2), 256-271, doi: 10.1111/jmft.12125.

Van Holen, F., Vanderfaeillie, J., Omer, H., & Vanschoonlandt, F. (2016). Training in Nonviolent Resistance for Foster Parents: A Randomized Controlled Trial. Research on Social Work Practice, DOI: 10.1177/1049731516662915.

Van Holen, F., Vanderfaeillie, J., & Vanschoonlandt, F. (2013). Pleegouders versterken in opvoeden. Behandelprotocol voor trainers. Module Geweldloos Verzet. Brussel: Vrije Universiteit Brussel.

Van Holen, F., Vanderfaeillie, J., & Vanschoonlandt, F. (2012). Pleegouders Versterken in Opvoeden: ontwikkeling van een evidence-based trainingsprogramma voor de ondersteuning van pleegouders bij de aanpak van moeilijk gedrag. In De Koster, K., De Vos, K., Kerger, D., Roets, G., & Roose, R. (Red.), Handboek Integrale Jeugdhulp. (pp. 473-499). Brussel: Politeia.

Van Holen, F., Vanderfaeillie, J., Vanschoonlandt, F., Devolder, J., Demyttenaere, J., & Berlize, T. (2011). Pleegouders versterken in opvoeden: Geweldloos Verzet als interventie in pleegzorg. Agora, 27/2, 10-21.

Van Holen, F., Vanschoonlandt, F., Vanderfaeillie, J., & Omer, H. (2012). Een ondersteuningsprogramma voor pleegouders gebaseerd op Geweldloos Verzet. In J. Vanderfaeillie, F. Van Holen & F. Vanschoonlandt (Red.), Op weg met pleegzorg: kansen en risico’s. (pp. 323-339). Leuven: Acco.

Van Lier, R. & Leonard, H. (2013). Nieuwe autoriteit. De omgang met (gedragsproblemen van) leerlingen op een nieuw spoor? Welwijs, 24/4, 3-6.

Van Moorter, H. (2015). Zoektocht naar herstel: een zoon en zijn adoptieouders samen op weg. Systeemtheoretisch Bulletin, 33, 109-122.

Van Nus, W. (2015). Het ijzer smeden als het koud is. Geweldloos verzet op school. Een nieuwe kijk op gedragsproblemen. Huizen: Pica.

Vanschoonlandt, F., Van Holen, F., & Vanderfaeillie, J. (2012). Ontwikkeling en proefimplementatie van twee ondersteuningsprogramma’s voor pleegouders. Orthopedagodiek: Onderzoek en Praktijk, 51, 69-83..

von Schlippe, A., & Grabbe, M. (2007). Werkstattbuch elterncoaching. Elterliche Präsenz und gewaltloser widerstand in der praxis. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Voss, R. (Hg.) (2008). Autorität und Gewaltprävention: Erfolg durch Erziehungspartnerschaft von Schule und Familie. Heidelberg: Carl Auer Systeme.

Weinblatt, U. (2016). Die nähe ist ganz nah. Scham und verletzungen in Beziehungen überwinden. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.

Weinblatt, U. (2013). Die Regulierung des Schamgefühls bei intensive Eltern-Kind-Konflikten. Praktiken des gewaltlosen Widerstands, die die Öffentlichkeit einbeziehen. Familiëndynamik, 38, 62-71.

Weinblatt, U., & Omer, H. (2008). Nonviolent resistance: a treatment for parents of children with acute behaviour problems. Journal of Marital and Family Therapy, 34/1, 75-92.

 

Om te zoeken naar een specifieke naam, klikt u op (Ctrl + F) voor Mac of (Ctrl + F) voor Windows.